Panama

29 Sep

Hej!

Det blev ingen springnota fran italienarens hostel, vilket jag nu i efterhand kan angra bittert. Granskorsningen blev en mycket obehaglig upplevelse vilket helt och hallet kan skyllas pa att jag (Ingela) uppvisade ett humor som mina foraldrar skulle kanna igen som mina tidiga tonar. Tidigare hade jag last att man skulle vara snall och trevlig vid granskorsningen for att det skulle ga smidigt. Tyvarr var det som bortblast redan da den forsta mannen borjade trakassera oss. Nar de sedan tvingade oss att kopa en bussbiljett ut ur landet som vi oppet sa att vi inte kommer att anvanda brast det helt for mig. Borjade forolampa folk pa tre olika sprak, svara och be folk kora upp nagot. Det har ledde till att vi hamnade i granskning i tullen dar ”tulltjanstemannen” som hade en bla t/shirt och pilotglasogon inte ens verkade ha sett ett pass forut. Han hade aldrig hort talas om Sverige och borjade fraga ut oss om vad vi hade i vara vaskor och vad jag hade pa min kropp. Efter en 10 minuter slappte han oss. I ren protest vagrade vi dela taxi med de vi korsade gransen med och vantade istallet in en svettig, overbelamrad lokalbuss.

Vi spenderade fem natter i Bocas del Toro pa ett partyhostel och har njutit av att fa hanga med andra backpackers och se paradisstrander. Det ar oklart nar det hande men helt plotsligt hade vi fatt over 100 bett pa vara kroppar som kliade sa mycket att vi ville fla oss levande. Hela hostelet sag visserligen ut som att de hade vattkoppor sa vi var inte ensamma om att se ackliga ut.
Jag stallde upp i Beer Olympics med min lagkamrat Dean, som sag ut som Moby och hade en mycket mindre kroppshydda an mig. Det skulle vara som en sjukamp och det lat ju kul tyckte jag. Nar det senare visade sig att den forsta grenen var att dricka en beer bong sa snabbt som mojligt slog prestationsangesten till. Anna som fotodokumenterade tillstallningen blev stolt nar jag fick i mig den pa cirka 6 sekunder. Jag och Dean hade som mal att inte komma sist och uppfyllde malet med bravur. Vi ska nu borja trana infor 2011 ars beer olympics.
Annars i Bocas har vi hangt med ett brittiskt killgang och gjort lite utflykter till oar runtomkring. Var pa en snorkel- och delfintur en dag och akte till starfish beach och red frog beach andra dagar. Det mesta pa bocas handlade annars mest om att traffa manniskor och festa.

Igar lamnade vi Bocas och tog oss till Boquete som ligger vid Panamas enda vulkan, 1400 meter over havsniva. Har ar det 18 grader, dimma och regn varje dag. Vi tycker att det ar ganska skont att fa satta pa oss klader for forsta gangen pa en manad. Tyvarr har Anna blivit sa dunderforkyld att de pa hostelet har uppfattat hennes namn som Ada.

Imorgon ska vi aka till ett kaffeplantage. Annars har hostelet vi bor pa over 700 filmer och vi ar ganska sa nojda med att ligga i soffan, kolla pa film och dricka te. I overmorgon aker vi till Panama City och vidare till San blas dar vi tankte leva ett paradisliv nagra dagar.

Vid gott mod, Anna och Ingy

Ett svar to “Panama”

  1. Jonas 02/10/2010 den 18:17 #

    glöm inte att äta på quiznos! Bra Panama-skit!

Lämna en kommentar